Picoultová & Leerová - Láska mezi písmenky

01.06.2016 18:56

Jedna z hlavných postáv je rozprávkový princ a v tomto duchu sa nesie celá kniha. Rozprávkových prvkov v nej nájdete neúrekom a aj preto je určená skôr mladším čitateľom. Tí starší sa miestami pobavia na rôznych popkultúrnych narážkach a snahe princa aklimatizovať sa v našom svete. Až keď som začal Lásku mezi písmenky čítať, uvedomil som si, že ide o pokračovanie knihy Mezi řádky. Niekedy som celkom nechápal isté súvislosti, preto vám odporúčam siahnuť najprv po prvej časti série. Všetky dôležité fakty však boli zrekapitulované, takže príbeh ako taký nebol nijako zvlášť narušený. Jodi Picoultová a Samantha van Leerová sú matka a dcéra, ktoré sa pri písaní očividne dobre bavili. Ich román síce neprináša nič hlboké, nad čím budete ešte nejaký čas premýšľať. Jeho výhoda je v tom, že sa pobavíte, vypnete myseľ a odpútate sa od starostí. 

"Nejspíš už deset minut vypráví o svém prvním setkáni s drakem. Určitě si myslí, že si tím všechny získá, jenže celý autobus ho bude mít buď za novou smažku ve městě, která si do snídaňové omelety přidává muchomůrky, nebo za jednoho z těch bláznů, kteří mluví elfsky, nosí vlastnoručně ušité pláště a za pasem se jim houpají umělohmotné meče. Ať tak či onak, takového prvního dojmu už se nezbaví. Věřte mi, mluvím z vlastní zkušenosti."

Delilah, obyčajné šestnásťročné dievča, sa zamiluje do princa z rozprávky. Po viacerých neúspešných pokusoch sa jej napokon podarí dostať čarovného Olivera z knihy do reálneho sveta. Avšak nie len tak - jeho miesto zaujme Edgar, ktorý je mu navlas podobný, pretože autorkou knihy je jeho mama, ktorá postave princa prepožičala jeho podobu. Zatiaľ čo je teda jej syn ukrytý na stránkach jej vlastnej rozprávky, Oliver predstiera, že je Edgar a nastupuje ako študent na strednú školu. Pobyt v novom svete je preňho skúškou, ale zároveň aj veľkým dobrodružstvom. Je nadšený z množstva ľudí a možností, ako naložiť so svojím časom. Deliliah je rada, že má konečne princa po svojom boku, ale nepočítala s tým, ako to ovplyvní ich vzťah. Oliver sa veľmi rýchlo stane najobľúbenejším chlapcom na škole, pokukujú po ňom všetky dievčatá, zapája sa do všemožných aktivít a Delilah čoraz viac prepadá pocit, že nie je preňho dosť dobrá. Navyše niekto z Oliverovho rozprávkového sveta naňho nalieha, aby sa vrátil do knihy a uviedol veci na správnu mieru. Majú vôbec Deliliah a Oliver nejakú budúcnosť? A dokedy sa im bude dariť utajiť jeho skutočnú identitu...?

"Tohle je pro mě noční můra. Proženu sa Čarovným lesem a přechytračím víly. Málem se utopím v oceánu a přelstím trolly, takže mi dovolí bezpečně projít. Celou dobu se mi daří skrývat tvář. Když na stránce 43 lezu po útesu, celé tělo se mi třese únavou. Když mě Rapscullio zamkne v podzemním žaláři, skoro se mi uleví, protože mám obličej skrytý ve tmě. Konečně se ocitnu na bílém písku Nekonečného pobřeží. Mořské panny mávají z vln, trollové drží svatební slavobránu, kterou víly ozdobily mašličkami."

Príbeh sledujeme z troch uhlov - Delilah, Oliver a Edgar. Vďaka tomu je komplexnejší a dynamickejší. Pre mňa osobne bol najzaujímavejšou postavou princ Oliver. Jeho prispôsobovanie sa reálnemu svetu bolo vtipné, hlavne na hodinách v škole. Delilah mi niekedy pripadala príliš naivne a jej sebaľútostivé výlevy mi liezli trochu na nervy. Postupne sa však znormalizovala, a keď sa dej zamotal a postavy sa dostávali z jedného sveta do druhého, prejavila sa viac aj jej bojovnejšia stránka. Autorky si dali prácu s vykreslením mytológie knihy, čo sa odrazilo na zábavnom presúvaní postáv zo strany na stranu a vnímanie sveta len v 2D forme. Láska mezi písmenky je milým spestrením, a to tak pre mladších, ako aj starších čitateľov.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem mediálnej spoločnosti Albatros Media.

Diskusná téma: Picoultová & Leerová - Láska mezi písmenky

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok