Nový učiteľský zápisník

27.06.2017 15:31

Neviem ako v iných školách, ale v tej našej sa stále používajú staré známe fialové zápisníky, ktoré nezmenili svoju formu azda už aj niekoľko rokov. Vraví sa, že zvyk je železná košeľa, a zrejme to platí aj v tomto prípade, pretože ja osobne som nepocítil potrebu zmeniť to. Až teraz sa mi naskytla príležitosť a dostal sa mi do rúk nový učiteľský zápisník pre školský rok 2017/2018 od vydavateľstva Elist. Jeho praktické opodstatnenie budem môcť, samozrejme, dôsledne ohodnotiť až o pár mesiacov, ale predstaviť vám ho môžem už teraz. Veľkosťou je podobný formátu A5 (10,5 x 15,5 cm), má zaoblené rohy a pestrý vizuál, takže sa vám bude iste ľahko hladať na stole medzi haldami papierov, učebníc a iných vyučovacích pomôcok :-) Obsahuje i dve farebné lacetky a záložky pre ľahšiu navigáciu vnútri a má šitú väzbu, takže vydrží celoročné používanie. 


Hneď na začiatku vás po prehľadnom kalendári zaujme prehľad pamätných a medzinárodných dní, ktoré vám možno poskytnú inšpiráciu pri projektoch, zadaniach referátov a ďalších aktivitách. Keď som zápisník prvýkrát otvoril, trochu som sa preľakol, pretože polovicu z neho tvorí prehľad jednotlivých týždňov školského roka. V porovnaní s tradičným zápisníkom, kde spočívalo jadro v rozpise žiakov v triedach, je to veľká zmena. Avšak pozitívna, pretože forma tabuľkového rozpisu nechýba ani tu. Je však až v druhej polovici a musím povedať, že sa mi pozdáva viac. Na jednu dvojstranu sa zmestí väčší počet žiakov a je mu venovaných aj viac strán. 

Dočkáte sa aj dostatočného priestoru na poznámky, čo určite ocenia hlavne tí, ktorí si robia zápisy či poznámky z jednotlivých hodín a museli používať neraz aj osobitný zošit (ako ja). Som zvedavý, či mi na to postačí tento zápisník, no to overí až čas. Každopádne som odhodlaný využiť jeho potenciál naplno. To sa týka aj priloženej nálepky s rozvrhom vyučovacích hodín, či dokonca možnosti vyznačiť si ich trvanie. Daný učiteľký zápisník sa hrdí tým, že je tvorený učiteľmi a pre učiteľov. Nekopíruje staršie formy, ale prináša potrebné invencie, aby bola práca v školstve o niečo flexibilnejšia. 

Môžete si ho kúpiť priamo na stránke vydavateľstve Elist za cenu 8 eur, avšak pri kúpe viacerých kusov máte šancu získať aj množstevnú zľavu. Verím, že táto útla, ale funkciou nesmierne nutná pomôcka bude nielen mojím, ale aj vaším sprievodcom počas celého nasledujúceho školského roka.

Priamy odkaz na stránku vydavateľstva: https://elist.sk/obchod/ucitelsky-zapisnik/