Čo ak by bol váš dotyk smrtiaci? (M. Salisburyová - Dcéra pojedačky hriechov)

31.12.2015 08:05

Fantasy určené pre dospievajúcich čitateľov už dávno nastolilo úspešný smer. V posledných rokoch sa vyrojilo nepreberné množstvo viac či menej originálnych príbehov. Niektoré kladú dôraz na mytológiu, iné na romantiku či dynamiku a dejové zvraty. Séria Melindy Salisburyovej stojí kdesi na pomedzí. Dcéra pojedačky hriechov začína pohrúžením do sveta ovládaného nemilosrdnou kráľovnou, vzápätí sa rozvíja vzťah medzi hlavnou hrdinkou a jej strážcom a od polovice knihy nasleduje jedna napínavá situácia za druhou. Niekto by mohol tvrdiť, že kniha je nevyvážená, ja však zastávam názor, že si v nej každý nájde to, čo chce. Priznávam, že najprv ma zaujal názov a výrazná obálka, no ani obsah napokon nie je na zahodenie. Twylla ako ústredná postava zažíva toho toľko, že iní by sa z toho dávno zbláznili. Spočiatku som sa bál, že sa z príbehu vykľuje presladená romanca, ale našťastie som bol prekvapený. Milo.

"Od chvíle, čo som prišla na hrad, musím pri každom splne piť skazonektár, aby som celému kráľovstvu dokázala, že som stelesnená Daunen, že som naozaj bohmi vyvolená. Vždy keď ranné slnko skrylo lunu v splne, odobrali mi krv a potom som ju, zmiešanú s jedom, musela vypiť na dôkaz odovzdania sa a prijatia svojho osudu. Lenže za to, že som vyvolená, platím svojou nedotknuteľnosťou."

Twylla funguje ako popravkyňa zradcov v kráľovstve Lormere. Kráľovná si ju vyhliadla, pretože je obdarená božskou mocou. Je stelesnením dcéry božského páru, no ako taká musí raz za mesiac podstúpiť zariekanie - trochu krvi zmieša so silným jedom a emulziu vypije. Jej prežitie je dôkazom, že je naozaj vyvolená. Avšak jed v jej vnútri z nej zároveň činí nebezpečnú zbraň - jej obyčajný dotyk dokáže zabiť. Jedine členovia kráľovskej rodiny sú imúnni, pretože oni sami sa vyžívajú v priazni bohov. Kráľovský syn Merek je zasnúbený s Twyllou, no kým zasadnú na trón, kráľovná drží opraty moci pevne v rukách. Vládne za pomoci strachu a krutosti a nikto si nemôže byť istý, že sa proti nemu neobráti jej hnev. Dokonca ani Twylla. Preto, keď sa zamiluje do svojho nového mladého strážcu Liefa, láska sa stáva pre ňu skôr bremenom než potešením. Lief však neverí, že by bola Twylla až taká nebezpečná a snaží sa ju presvedčiť o pravde, ktorá by obrátila naruby celý jej dovtedajší život. Je však na to pripravená? A ako bude schopná vyrovnať sa s neuveriteľnou skutočnosťou? Kráľovná medzitým spriada ďalšie plány a Twylla nemá ani predstavu, ako hlboko sa jej intrigy vladárky dotknú... 

"Lief upiera oči niekam za mňa - na kráľa. Tvárou mu preletí čudný tieň. Sála postupne utícha a všetci sa zamračene obracajú k hlavnému stolu. Otočím sa tiež, aby som videla, čo ich tak zarazilo. Kráľ stojí ako skamenený vedľa svojej manželky a úsmev sa mu mení na bolestný úškľabok. Rozbehneme sa s Merekom k nemu, ale kráľ padá ako skala na stôl, rukou zavadí o svoju čašu a prevrhne ju, čaša zarinčí, dopadne na zem a kráľ sa zosunie vedľa nej. Celým hradom sa rozľahne krik."

Je zrejmé, že Twyllin príbeh sa bude rozvíjať ďalej, keďže Smrtiaci dotyk je len prvou časťou série. Pokiaľ však viem, druhý diel má byť zameraný na osudy Leifovej sestry a tzv. Spiaceho princa - legenda okolo neho je natoľko zložitá, že vás tým teraz nebudem zaťažovať. Poviem len toľko, že po stáročiach sa prebudil a jeho bdenie neveští nič dobré... Samotná zápletka poskytuje veľa zaujímavého, verím, že Melinda Salisburyová to poriadne zúžitkuje. Zjavne je dobrou rozprávačkou a má na to, aby z Dcéry pojedačky hriechov spravila pútavú sériu. Navyše aj Twylla má mladšiu sestru, ktorá po ich matke pravdepodobne zdedí funkciu pojedačky hriechov (tieto ženy jedia jedlo z truhly mŕtveho podľa závažnosti ich hriechov), takže ďalšia potenciálna hrdinka je na obzore. Ja osobne pri tejto sérii ostanem aj v budúcnosti, skúste jej dať šancu aj vy :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem mediálnej spoločnosti Albatros Media

Diskusná téma: Čo ak by bol váš dotyk smrtiaci? (M. Salisburyová - Dcéra pojedačky hriechov)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok