L. Wingateová - Strážkyňa príbehov

05.06.2016 14:57

Lisa Wingateová ma už predošlou knihou Listy do neba presvedčila, že je talentovanou rozprávačkou schopnou rozohrať uveriteľný príbeh so sympatickými postavami. Túto teóriu potvrdzuje aj ďalším dojemným románom. V Strážkyni príbehov navyše ponúka takpovediac dvojnásobnú dejovú dávku. Príbeh Jen zo súčasnosti aj Sarry z minulosti sa vám dostane pod kožu svojou úprimnosťou a posolstvom. Pohrávať sa s paralelnými líniami chce od autora nielen veľkú dávku odvahy, ale aj pozornosti ustriehnuť príbeh, aby sa nezosypal a napokon naplnil svoj zmysel. V tomto prípade ide našťastie o dôslednú prácu, Lisa Wingateová očividne nenecháva nič na náhodu. Knihomoli (medzi ktorých sa radím aj ja) iste ocenia aj zasadenie hlavnej dejovej línie do prostredia vydavateľstva, ktoré ponúka východisko pre väčšie i menšie zápletky.  

"Lepidlo na okamih obálku uzavrelo, akoby chcelo jej obsah udržať v tajnosti. Vzápätí však povolilo a zrazu som v dlani držala zhruba päťdesiat strán s vrchným modrozeleným hárkom. Nachádzala sa na ňom kresba atramentovým perom. Zobrazovala šnúrku so šiestimi oválnymi korálikmi a akýmsi obdĺžnikovým príveskom. Pod ňou sa nachádzali dve slová napísané ozdobným rukopisom, aký by sa hodil na dlho ukrývaný starobylý zvitok. Boli to slová: Strážkyňa príbehov."

Jennia (Jen) nastupuje na nové redakčné miesto vo vychytenom vydavateľstve. Vo svete kníh nie je nováčikom, avšak hľadá nové možnosti na uplatnenie. Doteraz sa zameriavala skôr na životopisy a literatúru faktu, no odjakživa túžila objavovať silné románové príbehy. Jej pozornosť neustále púta tzv. Papierová hora - veľká kopa rukopisov, ktoré za celé roky nenašli čitateľov. Keď sa jej súhrou náhod (či osudu?) dostane do rúk rukopis s názvom Strážkyňa príbehov, Jen neodolá a naplno sa doň pohrúži. Ani netuší, že príbeh miešanky Sarry z prelomu dvadsiateho storočia bude mať na ňu taký vplyv. Jen za sebou nechala nielen niekdajšiu prácu, ale aj život v Apalačskej oblasti. Keď sa púšťa do pátrania po zvyšku rukopisu a jeho samotnom autorovi, bude musieť čeliť možnosti, že minulosť ešte nepovedala posledné slovo. A to nie iba jej vlastná. Napokon totiž zisťuje, že osudový príbeh Sarry a Randa má možno niečo spoločné s ňou a Evanom, možným autorom rukopisu... 

"Na pleciach ma začalo ťažiť nepríjemné zistenie. Nedeľa bola v New Yorku pre mňa iba ďalším pracovným dňom. Vždy som si vravela, že je to v poriadku, ale teraz som sa cítila previnilo. Predstavila som si Sarru, jej modlitby a vieru, že Boh je živý a všadeprítomný. Spomenula som si na Randa a jeho strach, že ho v divočine Boh nepočuje. V hĺbke duše som túžila byť Sarrou. Cítiť, že Boh je blízko. Že sa zaujíma o môj život a chce ma chrániť a milovať. Netušila som však, ako prejsť odtiaľto tam: ako sa zbaviť starých pút z Brethren Saints ukrytých hlboko pod povrchom a vstúpiť do viery, ktorá nespútava, ale oslobodzuje."

Neviem povedať, či ma viac zaujal príbeh Sarry alebo Jen. Obá majú čosi do seba, no najviac azda posolstvo o vnútornej sile človeka a viere v Boha. Výraznou zložkou deja je aj Jenina rodina a jej problémové osudy, s ktorými má Jen dočinenia. Nič nie je čierno-biele a Jen sa musí vysporiadať s rôznymi nástrahami, aby našla konečný pokoj. Román Strážkyňa príbehov je druhým v rámci série "Karolína". Ide o americký štát, kde má hlavná hrdinka korene, prvou časťou sú už spomenuté Listy do neba. Čítať sa tieto knihy však dajú aj samostatne. Pre väčší zážitok ale, samozrejme, odporúčam siahnuť po oboch. Prelínanie histórie a súčasnosti, citlivý autorský štýl a výrazné postavy sú len zlomkom pozitív príbehu Lisy Wingateovej, ktorý by si mal nájsť miesto vo vašej knižnici.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu i527.net.

Diskusná téma: L. Wingateová - Strážkyňa príbehov

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok