Záver sladkej romantickej série (K. Cassová - Koruna)

13.07.2017 17:04

A je tu záverečná časť romantickej série. Žiadalo sa mi napísať "konečne", pretože podľa mojej mienky by Kiere Cassovej úplne postačovali úvodné tri diely, keďže zvyšné dva už neprinášali nič nové a zjavne sa len viezli na sláve svojich predchodcov... ALE! Poznáte to - keď už sa raz začítate do nejakej série, je priam vašou morálnou povinnosťou dotiahnuť to do konca. Predsa len, aj v Následníčke a Korune sa nájde niekoľko svetlých momentov, ktoré umne nadviažu na Selekciu s novým uhlom pohľadu. Považujem však za veľkú škodu, že autorka sa v nadväzujúcich knihách takmer vôbec nevenovala postavám z minulých dielov, dokonca aj niekdajší pár dostal priestor len v poslednej Korune. Iste, takto môžu knihy čítať aj tí, čo sa s tými minulými nezoznámili, ale potom sa natíska otáza, pre koho sú vlastne určené? 

"Ako si mám vybrať manžela? Kto z nich je ten najvhodnejší kandidát? Ktorého z nich by s nadšením prijala i verejnosť? Je takáto otázka vôbec namieste? Nie je to tak trochu nefér...? Mám moc, no neviem, čo s ňou. Som panovníčka, no netuším, ako mám vládnuť. Som dcéra bez rodičov. Som dvojča, no stratila som svoju polovicu. Mám poltucet nápadníkov, no netuším, ako sa do niektorého z nich zaľúbiť."

Eadlyn, dcéra miláčikov ľudu Americy a Maxona, pokračuje nielen v hľadaní manžela spomedzi tridsiatich piatich nápadníkov, ale aj v budovaní vlastnej agendy. Matkin náhly srdcový infarkt ju prinúti zamyslieť sa nad svojím ďalším smerovaním, a kým sa jej otec stará o manželku, preberá na seba jeho vladárske povinnosti. Už od počiatku sa prejavuje ako citlivá, ale pritom spravodlivá a dôsledná panovníčka. Vzhľadom na okolnosti si v súťaži ponechá len päť chlapcov, pričom každý z nich by bol vhodný ako manžel a princ. O to ťažšie to bude mať napokon Eadlyn s konečným výberom. Musí pritom brať do úvahy aj mienku verejnosti, ktorá pozorne sleduje každý jej krok. Eadlyn navyše musí pozmeniť aj svoj obraz, pretože ako zisťuje, ľud ju síce považuje za krásnu a múdru, ale tiež za chladnú, rezervovanú a nestarajúcu sa o potreby bežných smrteľníkov. A to nie je práve najlepší základ pre prebratie moci v krajine...

"Diskusia trvala sotva päť minút a už sa zvrtla na nenávistné osočovanie. Mala som pocit, že som tam úplne zbytočná. Diskutujúci ma síce medzi rečou spomenuli, no nik sa so svojím príspevkom neobrátil priamo na mňa. Bola som pripravená, že prítomnosť ľudí z rôznych sociálnych vrstiev môže spôsobiť problémy, no i tak som mala pocit, že Marid mal pri výbere týchto ľudí postupovať trochu obozretnejšie. Hoci možno i napriek tomu sa sem aj tak dostali ľudia, ktorým je úplne jedno, či tu som, alebo nie. Tak veľmi som sa trápila tým, že ma ľudia nenávidia, až vysvitlo, že som im vlastne ukradnutá."

Už som sa bál, že autorka sa zahrá s čitateľmi a Eadlyn si nakoniec vyberie niekoho iného, ale našťastie vyhral môj favorit. Ako zvrat to bolo skvelé, i keď nie veľmi prekvapivé. Ale celá séria je doslova vystavaná na klišé, takže preto by to malo byť v závere inak? Aj Koruna dokazuje, že aj zaužívané námety a postupy, dokonca miestami nelogické a naivné správanie hlavnej postavy môže vyústiť do jednej z najromantickejších dejových línií v rámci young adult literatúry. Aby však Eadlyn nepôsobila len ako rozmaznaná princezná, Kiera Cassová osviežila jej cestu korunováciou (ktorá napriek predošlým problémom prebehla až podozrivo ľahko, akoby sa tým autorka nechcela zaoberať) a veľkým problémom, ktorého z piatich úžasných chlapcov si vziať za manžela. Koruna a celá Selekcia je určená najmä pre mladšie ročníky, ešte veriace na rozprávky a sladké konce. Ostatní sa pri nej miestami pobavia a azda sa v nich rozhorí iskierka nádeje, že nie všade musia číhať intrigy a ľudská zloba.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem mediálnej spoločnosti Albatros Media.

Diskusná téma: Záver sladkej romantickej série (K. Cassová - Koruna)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok