Draky žijú medzi nami! (J. Kagawa - Spoločenstvo drakov 1 - Talon)

16.01.2016 09:22

Som rád, že ma ešte stále z času na čas dokáže niečo v rámci young adult prekvapiť. Kdesi v kútiku mysle mi zákerný podozrievavý hlas nahovára, že tu už všetko bolo, že autori (či skôr autorky) iste neprinesú nič nové, a tak budeme mať do činenia s ďalšou prevarenou témou. A potom sa objaví niekto ako Julie Kagawa a presvedčí ma, že predsudky sú prežitok a čitateľom sa dá toho ešte veľa ponúknuť. V prípade päťdielnej série Spoločenstvo drakov sa dá síce hovoriť o tradičnej téme lásky medzi osobami z nepriateľských táborov, ale jej podanie je pútavé a zábavné. Autorka sa pohráva s myšlienkou, že súčasný svet je neutíchajúcim bojiskom medzi drakmi skrývajúcimi sa v podzemí a vojenským Rádom svätého Juraja. Talon, ako sa nazýva dračie spoločenstvo, sa usiluje infiltrovať medzi obyčajných ľudí, a preto vysiela do slnečnej Kalifornie dvojčatá Ember a Danteho... 

"So zaťatými zubami som sa zdvihol na lakťoch a pozrel som sa priamo do červených očí netvora. Týčil sa nado mnou, temný a mohutný, dopoly roztiahnuté krídla hádzali na zem rozložitý tieň. Civel som do tej prastarej tváre, videl odraz samého seba v chladných červených očiach, v ktorých nebolo nijaké zľutovanie, nijaké porozumenie, len surový hnev a primitívny triumf."

Ember si užíva vytúženú slobodu, pretože život v Talone predstavuje samé príkazy, pravidlá a plány pre celú existenciu. S Dantem sú ojedinelým zjavom - draci totiž nezvyknú mať súrodencov, preto je aj ich krytie pred Rádom svätého Juraja dokonalé. V ľudskej podobe vyzerajú ako vystrihnutí z časopisu o celebritách, preto hneď zapadnú medzi leto si užívajúcu mládež. Ember sa život bežného dievčaťa zapáči - pláž, more, surfovanie, nákupy a flákanie sa s kamarátkami jej dodávajú pocit, že nie je sama. Síce musí takmer každý deň absolvovať náročný výcvik pod dohľadom diabolskej dračej dámy, ako ju nazýva, ale aj to sa dá vydržať, keď spozná ľudského mladíka, ktorý jej obráti svet naruby. Garret je však v skutočnosti členom Rádu, ktorý má v oblasti odhaliť dračích agentov. Už od začiatku má podozrenie, že Ember by k nim mohla patriť, ale ich vzťah mu kladie do cesty vážne prekážky - bol by schopný zabiť ju? Prípadne opustiť, ak by sa ukázalo, že je iba civilistka? Ember okrem toho spozná aj Rileyho - draka-utečenca, ktorý je na úteku pred Talonom a zabijáckymi Zmijami. Otvorí Ember oči o ich spoločenstve a mladá hrdinka rieši niekoľko dilem - ako naložiť s nečakanými ľudskými citmi ku Garretovi a či sa má podujať na útek s Rileym a stráviť tak celý život v nebezpečenstve...?

"... a sledoval som, ako sa dievčina, ktorú som bozkával, ktorá ma naučila surfovať a hrať videohry a smiať sa sám sebe, premenila, s revom sa zdvihla na zadné, jej telo explodovalo do záplavy krídel a pazúrov a červených šupín. Uvedomil som si svoju chybu a znovu som zdvihol zbraň, ale neskoro. Drak otvoril tlamu a vychrlil na nás oheň, ktorý zachvátil podlahu a zapálil nábytok. Prikrčil som sa pred besniacimi plameňmi, zdvihol som jedno koleno a pálil. Červený drak vzdorovito škriekal a stiahol sa nazad do chodby, zatiaľ čo vchod zasypal prúd striel a vyhĺbil jamky do stien."

V prvej časti knihy sa Ember a Garret striedajú v pozícii rozprávačov príbehu, v druhej sa k nim pridáva aj Riley. To umožňuje nielen nahliadnuť do ich vnútorného sveta, ale aj poňať dej omnoho obsažnejšie vzhľadom na zaradenie postáv. Najmä Ember a Garret sa musia vysporiadať so zistením, že ich doterajšie vedomosti zďaleka neboli ucelené a je načase prehodnotiť ďalšie napredovanie. Riley ako rodený rebelant sa potýka spočiatku s opodstatnenou nedôverou, ale postupne si získava vaše sympatie možno ešte viac než Garret. Spoločenstvo drakov bude baviť mladšie i staršie ročníky, postavy sú dokonale krásne, no to neznamená, že vnútri sú ploché, práve naopak. Talon rozbehol príbeh, ktorý má čo ponúknuť a verím, že Julie Kagawa má dostatok nápadov, aby udržala nastavenú latku.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem mediálnej spoločnosti Albatros Media.

 

Diskusná téma: Draky žijú medzi nami! (J. Kagawa - Spoločenstvo drakov 1 - Talon)

Ja odmalička verím v

Saradragonara | 01.03.2017

Ja odmalička verím v drakoch

Pridať nový príspevok