Dajte si pozor na želania (L. Constantine - Posledná pani Parrishová)

11.03.2019 16:06

Väčšinou som voči novým autorom a autorkám skeptický, ale pri vydavateľstve Slovart som ochotný urobiť výnimku. Väčšinou sa im totiž podarí trafiť do čierneho a ich trilery patria medzi najlepšie v danom žánri. Pod menom Liv Constantine sa ukrýva sesterské duo a Posledná pani Parrishová je jeho debut. To ma inšpirovalo zistiť si o nich čosi viac a narazil som na odporúčania slávnych spisovateľských mien ako napr. Karin Slaughter či Lee Child, a hoci ich beriem ako formu reklamy, v tomto prípade sú opodstatnené. Ide o pomerne komorný príbeh, no s o to hustejšou atmosférou. Rodinné zväzky rozhodne nie sú pevnou štruktúrou, symbolizujúcou pokoj a bezpečie. Dôvera a láska sú faktormi, ktoré sú skôr vynúteným cieľom než prostriedkom mierového spolužitia. A stačí na to obyčajná nízka závisť...

"Svet bohatých a mocných, držia spolu, pripíjajú si navzájom, namyslení, sebavedomí v tom svojom jednopercentnom kúte sveta. Hoci sedela pri stole s Daphne, cítila sa rovnako cudzo ako v čistiarni. Chcela niekam patriť, aby si ju ľudia vážili, obletovali ako Daphne. Už mala plné zuby byť niekým, koho si nik ani len nevšimne. Dnešok sa nevyvíjal podľa jej predstáv. Jackson nespustil z Daphne oči." (str. 84)

Amber Pattersonová nie je spokojná so svojím životom, napredovaním v práci ani skromným bývaním. Túži po obdive, lepšej spoločnosti a úspechu. Aby si mohla dovoliť vysnívaný luxus, musí začať konať. A preto zameria pozornosť na manželov Parrishovcov. Daphne Parrishová stelesňuje všetko, po čom prahne Amberino srdce - je krásna, obletovaná a vážená. A Amber sa rozhodne zaujať jej miesto po boku jej manžela Jacksona. Aby to dosiahla, votrie sa do ich rodiny a postupne si získava Daphninu dôveru. To však znamená vŕšiť jedno klamstvo za druhým a mať sa stále viac na pozore. Jackson si Amber síce (spočiatku) sotva všíma ako objekt túžby či citov, Amber sa ale nevzdáva. Chce majetky, peniaze, oblečenie... no nie Jacksonove dve dcérky. Aby toho nebolo málo, Amber napokon dostihne jej (pravdivá) minulosť. A tak okrem toho, aby starostlivo budovala svoj plán stať sa súčasťou smotánky, musí sa vysporiadať aj s vlastnými démonmi. A skĺbiť tieto dve úlohy nebude vôbec jednoduché...

"Musela som sa dostaviť pred súd, aby ma uznal spôsobilou ako matku. Stretli sme sa s jeho advokátom, hrala som jeho hru. Musela som dosvedčiť lži, že som počula vnútorný hlas, ktorý ma nabádal ublížiť dieťaťu. Musela som sľúbiť, že budem chodiť k doktorov Finnovi, Jacksonovmu kamarátovi, bolo to smiešne. Správal sa, akoby mu šlo o moje dobro, pýtal sa, ako si zvykám doma, no obaja sme vedeli, že je to len hra. Jackson ma mal vo svojej moci, robil všetko pre to, aby som ho nemohla opustiť, a doktor Finn by svojimi poznámkami doložil čokoľvek, čo by od neho Jackson požadoval." (str. 209)

Napriek tomu, že dej sa poriadne rozbehne až po pár desiatkach strán, nebudete sa nudiť. Príbeh je rozdelený do troch častí. Prvá je venovaná Amber, druhá Daphne a v tretej sa už jednotlivé postavy prelínajú, aby si čitateľ dokonale užil ich súperenie. Ako sa totiž ukáže, nikto nie je bez viny a Amber nie je jediná, kto má za ušami. Ani Jackson nezaostáva, ani zďaleka nie je takým dokonalým manželom, ako sa na prvý pohľad zdá. Autorky si písanie očividne užívali a so svojimi postavami sa pekne pohrávajú. Námet o snahe rozvrátiť manželstvo nie je vôbec nový, no v ich ponímaní naberá na pútavosti a vyžmýkali z neho maximum. A nielenže oceňujem nepredvídateľnosť deja u Liv Constantine, ale aj obálku slovenského vydania. Na prvý pohľad obrázok dokonalej podoby, ale pod hladinou môže pokojne číhať zlo... Záleží na tom, z akého uhla sa na príbeh pozriete. Posledná pani Parrishová je ďalším správnym krokom v žánri psychotrileru, vydajte sa na cestu spolu s ním :-)

Recenzia vznikla vďaka spolupráci s vydavateľstvom Slovart.

Diskusná téma: Dajte si pozor na želania (L. Constantine - Posledná pani Parrishová)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok