Pravda býva neraz neistá (D. Hamarová - Slzy anjela)

20.12.2016 09:04

Darina Hamarová pred niekoľkými rokmi vstúpila do pestrých vôd slovenskej literatúry románom Slzy muža a azda nikto nepochyboval o tom, že svoje kvality potvrí aj ďalšou tvorbou. Aj v románoch Životom nekráčam sama a Ruleta života sa prejavuje jej osobitý štýl a nie je tomu inak ani vo voľnom pokračovaní jej prvotiny s názvom Slzy anjela. Opäť vás čakajú citlivo vyrozprávané životné osudy s početnými prekážkami, ale tiež silnou vôľou a odhodlaním po každom páde znovu vstať. V Slzách anjela sa opäť stretneme so sympatickým novinárom s netypickým menom Giu, ktorého povesť ho priam predurčí zavŕtať sa do ďalšieho nevyriešeného prípadu. Nemusíte sa báť, že vám uniknú súvislosti, ak ste náhodou nečítali Slzy muža. Ide o samostatný príbeh, i keď komplexnejší pohľad na zobrazené postavy je, samozrejme, výhodou. 

"Sadol som si k notebooku, otvoril poznámkový blok a začal som si bod po bode písať všetko, čo som sa od Laury dozvedel. Že stratené dievča sa volá Bea alebo Beáta, má viac ako osemnásť rokov, je z hlavného mesta, do školy chodila na jedno z tamojších gymnázií. A ešte, že ju naposledy videli asi pred pol rokom. Dosť málo. Žiadny záchytný bod, od ktorého by sa dalo odraziť."

Guiova séria článkov o Michalovi a jeho neľahkom úskalí, na ktorej pracoval pred rokom, ešte stále rezonuje, a preto sa pracuje na jej knižnom vydaní. Práve jeho prístup a schopnosť odhaliť skryté pohnútky k nemu dovedie mladé dievča hľadajúce svoju priateľku. Gymnazistku Beu nikto nevidel už pol roka a polícia, hoci ju stále eviduje ako nezvestnú, ju vníma ako odložený prípad. Giu sa spočiatku bráni pátrať po zmiznutom dievčati, ale keď zistí, že okolnosti sú viac než zvláštne, vyburcuje to jeho zvedavosť. Bea pochádza z významnej rodiny, ktorej podnikateľské aktivity siahajú ďaleko za hranice a do vysokých kruhov. Bein otec Igor je obávanou autoritou a podľa všetkého si neželá, aby ktokoľvek otváral staré rany. Aj Giu pocíti na vlastnej koži dôsledky svojho pátrania, no to ho ešte viac podnieti dozvedieť sa pravdu. Trochu svetla do celej záležitosti by azda mohla vniesť Beina matka Hana, rovnako ako do príbehu celej rodiny. Čím je Giu bližšie k pochopeniu Beinho života, tým viac chápe jej postavenie v elitnej spoločnosti i príčiny jej zmiznutia...

"Plný očakávania a napätia som hľadal vypínač v snahe zažať svetlo. Nezažal som. Na môj hrudník, na miesto, kde sa končí hrudná kosť, dopadol tvrdý úder. Akoby ma kopol kôň. Celým telom mi prenikla šialená bolesť. Zatmelo sa mi pred očami, z ktorých mi vytrysklo niekoľko poctivých sĺz. Trvalo pár sekúnd, kým sa mi podarilo znova chytiť dych. Ako-tak som sa spamätal z počiatočného ataku na moju osobu, keď ma nejaké dve silné paže chytili za zápästia ako do zverákov a vykrútili mi ruky za chrbát. Pre zmenu si niekto iný urobil zo mňa boxovacie vrece."

Žánrovo sa Darina Hamarová pohybuje kdesi medzi psychologickou drámou, kriminálkou a romantikou. Zvolený námet jej poskytuje dostatok priestoru na pestrosť charakterov, čo využíva dosýta. Okrem známej trojice priateľov Giu - Jana - Luky sú v centre najmä ľudia z Beinho okolia, ktorí len postupne odhaľujú, čo je v nich ukryté. Autorka má talent na profiláciu postáv, každá je čímsi odlišná a dokáže vás prekvapiť. Najviac pozornosti na seba, samozrejme, strháva Giu, zachovávajúc si svoj šarm a charizmu. Možno sem-tam pôsobí príliš slušne a dobroprajne, ale inak by už zrejme nebol sám sebou. Príbeh zničenej rodiny o strate dôležitého člena je vyrozprávaný s patričným súcitom i mrazením. Dej je miestami doplnený aj o krátke zamyslenia ohľadom žien, priateľstva či hrozieb na internete, čo môže niekomu pripadať nadbytočné, keďže mnohé myšlienky vyplývajú zo samotného príbehu, no aj to je súčasťou nezameniteľného rukopisu Dariny Hamarovej. Slzy anjela sú dôstojným pokračovaním jej debutu a sám som zvedavý, či sa s Giuom ešte niekedy stretneme.

Recenzný výtlačok poskytlo vydavateľstvo Motýľ

 

Diskusná téma: Pravda býva neraz neistá (D. Hamarová - Slzy anjela)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok