B. Bazalová - Šepkanie anjelov

22.03.2016 15:33

Štyri roky trvalo, kým Bea Bazalová potešila svojich fanúšikov novou knihou. Naposledy spracovala vo forme románu Nemiluješ, zomrieš tragický osud svojej blízkej kamarátky, ktorú zlý vzťah pripravil o to najcennejšie. Kriminálny námet nájdeme aj v jej aktuálnej novinke a kto autorku aspoň trochu pozná, neubráni sa domnienkam, koľko z nej zase odráža skutočnosť. Malé mesto, hlavná hrdinka je riaditeľkou školskej inštitúcie, má veľký záujem o anjelov a veci s nimi spojené... Bea Bazalová však vie, čo jej (prevažne) čitateľky obľubujú, a tak nechýba ani výrazný romantický motív, tentoraz zameraný na pomer medzi ženou v strednom veku a kamarátom jej dospelého syna. Dovolím si tvrdiť, že táto línia už nečerpá z autorkiných osobných skúseností, ale pritom sa takisto zakladá na realite. A práve schopnosť beletrizovať svet naokolo dokazuje jej rozprávačský talent. 

"Myslela som na Evu. Ešte nedávno sedela v mojej kuchyni a o niekoľko dní ležalo jej telo vo väzení rakvy z lesklého dreva. Evine myšlienky, sny a túžby zomreli spolu s ňou, to, čo bolo pre ňu dôležité, odrazu stratilo význam. Znova som si pripomenula, že všetko, za čím sa tu nezmyselne pechoríme a čomu prikladáme váhu, stráca pri stretnutí so smrťou zmysel. Dôležitá je láska."

Slávka je štyridsiatnička, ktorá sa po manželovom odchode za mladšou ženou naplno vrhla do práce a starostlivosti o syna Andreja - vysokoškoláka. Jej relatívne usporiadaný život nanovo rozvrátia dve nečakané udalosti - zoznámenie s Andrejovým kamarátom Števom a vražda mladej mamičky zo susedstva. Števo v nej spočiatku nevzbudzuje dôveru ani sympatie, ale postupne podlieha jeho mladistvému čaru a čoskoro sa zmieta v neistom vzťahu. Slávku najviac trápi otázka, čo by na to povedal Andrej, a napokon pomer so Števom ukončí. Mladík je však neústupčivý a dobre si uvedomuje hĺbku svojich citov. Mestom v tom čase otrasie vražda Evy, ktorú Slávka dobre poznala. Nielenže jej dcérka navštevuje ich materskú školu, ale Slávka Eve neraz veštila. Vedela, že v živote mladej ženy je nový muž, ale nepozná jeho totožnosť. Okrem toho sa Eva potýkala aj s nepríjemnosťami zo strany bývalého partnera, na ktorého padne tieň podozrenia. Slávka však pri svojich úvahách zájde ešte ďalej. Eva sa o novom vzťahu zmienila práve vo chvíli, keď sa v ich meste objavil Števo. Žeby to malo súvis a za maskou príjemného chalana sa skrýval niekto celkom iný...?

"Podľa všetkého neboli s Evou len náhodní známi. Keby to bolo také jednoduché, všetko mi rýchlo povie a nenecháva ma v napätí. Mala som sto chutí vykradnúť sa z postele a ísť mu zavolať. Neurobila som to, povedala som si, že nebudem konať unáhlene. Poznáte situácie, keď všetky indície naznačujú, že niečo nie je v poriadku, ale vy tomu urputne odmietate uveriť? Bojíte sa pozrieť pravde do očí a pripustiť si zlé veci? V tú noc, kým som zaspala, mi preletelo hlavou všeličo."

Už po prečítaní niekoľkých strán (ak nie aj riadkov) je jasné, že Bea Bazalová nestratila nič zo svojho osobitého štýlu. Je dynamický, preniká do hĺbky, zaujme priamosťou aj jemným sarkazmom. Síce som čakal, že spomínaná vražda sa udeje už skôr, ale úvod príbehu je venovaný najmä rozbehu vzťahu medzi Slávkou a Števom. Na svoje si teda prídu romanticky založené duše aj tí, ktorým nestačí tradičná citová línia. Na román Šepkanie anjelov sa oplatilo počkať, ale napriek tomu verím, že autorka si z dlhej doby mlčania nespraví nepekný zvyk a ďalšia kniha bude na ceste už čoskoro!

 

Diskusná téma: B. Bazalová - Šepkanie anjelov

Sepkanie anjelov

Milota Menharova | 22.03.2016

Mam velmi rada spisovatelkin styl...je tak priamy a krasny. Velmi dobre sa citaju romany BB , a popritom je super a krasna zena! Zial knihu som este necitala, pretoze zijem v zahranici...ale uz ma doma caka! Tesim sa na nu! Prajem spisovatelke vsetko len to najlepsie a sebe a citatelom, vela jej knih este! :-)

Pridať nový príspevok