Hollywoodsky lesk versus kultivovanosť Juhu (A. Torreová - Hriešny Hollywood)

17.03.2017 15:58

Kedysi som v omnoho väčšej miere čítal romantické príbehy. Súčasné, historické, domáce, zahraničné... Niežeby sa mi postupne zunovali, no mal som pocit, že ide neraz o ten istý kúsok čokolády, len zabalený do iného papiera. Úplne som však na ne zasa nezanevrel, človek sa predsa potrebuje občas preniesť do sveta, kde vyhráva zavše dobro a láska. V poslednom čase sa na pretras dostáva romantika okorenená silnou dávkou erotiky. Nedbám, aj to patrí k životu a nepochybne to u mnohých pôsobí ako vítané afrodiziakum. Ja však uprednostňujem reálnejšie ladené príbehy s výraznými postavami a zaujímavým prostredím. Nedávno ma tak upútala Kristan Higginsová s jej sériou zasadenou do kalifornských viníc. Alessandra Torreová má podobný autorský štýl, preto nečudo, že jej Hriešny Hollywood rovnako neušiel mojej pozornosti. Nakrúcanie filmového trháku na vidieckom Juhu - už len to samo osebe dáva najavo, že nepôjde o tuctový román.

"Zablyslo sa jej v očiach a Colovi sa to napriek všetkému páčilo. Páčil sa mu jej temperament a energia. Bodaj by sa Nadia na ňu viac podobala. Ona si nechávala svoj temperament pre slúžky, ktoré sa neobjavili načas, pre zmluvy, ktoré sa jej nepozdávali, a pre salón YSL, keď jej oscarové šaty nesadli na prsiach. Zriedkakedy bola taká vášnivá s ním. Nezaoberal sa tým, videl to ako výhodu. Teraz sa mu zdalo, že to bol len ďalší náznak, ktorý si nevšimol."

Hollywoodsky herec a idol Cole Masten sa po prečítaní útleho románu podujme na riskantný krok - na jeho adaptáciu použije vlastné financie, a hoci by v prípade neúspechu pocítil veľký krach, verí, že jeho film bude megahitom. Dobový príbeh o obchodníkovi a jeho sekretárke čiastočne stojacimi za vznikom Coca-coly plánuje nakrúcať na Juhu a ako lokácia príde do úvahy malé mestečko Quincy. Jeho obyvatelia sú z toho vo vytržení, a to ešte netušia, že Cole k nim príde dokonca o mesiac skôr. Pristihne totiž svoju manželku in flagranti a jeho rozvodový právnik mu odporučí, aby sa stiahol a vyčistil si hlavu. V Quincy hneď po príchode natrafí na sebavedomú a príťažlivú Summer Jenkinsovú, ktorá z neho nie je paf ako iné ženy, a navyše nie je očarená ani jeho povahou. Jej vystupovanie ju priam predurčuje na hlavnú rolu odhodlanej sekretárky, v čom Summer vidí príležitosť zarobiť dosť peňazí na odchod z mesta, kde sa stala pred pár rokmi vyvrheľom. Ako to už býva zvykom, medzi oboma protagonistami to poriadne zaiskrí, no je otázne, či budú vedieť zosúladiť ich dva diametrálne odlišné svety...

"Toto nebolo peklo. Ani zďaleka to nebolo peklo. Bolo to krásne, prekliate peklo. Jeho ruky spočívali pevne na mojom zadku, jeho čerpadlo bolo rýchle a zručné. Pohybovalo sa v dokonalom rýchlom rytme. Ten pohyb ma tlačil na miesto, kam som sa len vďaka sexu nikdy nedostala. K dokončeniu, ktoré ma úplne zaskočilo. Moje telo sa naplo, zastonala som. Prsty som mala zaborené v matraci a môj svet sa roztrieštil okolo jeho neba a môjho pekla. Vyvrcholila som, zakričala jeho meno a v tej chvíli ma objal, pritiahol k svojej hrudi. Pri posledných nárazoch mal ústa na mojom krku a rukami mi cez tielko pevne zvieral prsia."

Hriešny Hollywood môžem len odporučiť. Americký Juh je zobrazený tak, ako ho poznáme z iných príbehov či filmov - zomknuto, sucho, prašne, horúco a plný dejín a dobrých mravov. Cole a Summer sú úžasné postavy, máte chuť spoznať ich naživo a zájsť s nimi na pohárik. Cole je typický odchovanec filmového priemyslu - namyslený, bohatý a nespokojný. Bál som sa, že Alessandra Torreová ho bude príliš tlačiť do vnútornej zmeny, ale väčšinou si stále zachováva (našťastie) svoj charakter. Summer mu však nič nedaruje a aj napriek silnej telesnej príťažlivosti to medzi nimi nie je stále ružové. Ich vzťah bol síce napokon pomerne urýchlený, aj keď posledných cca sto strán sa mi zdalo zbytočne natiahnutých, ale zámer je jasný. Ide stále o romancu a isté žánrové špecifiká je proste nutné dodržať. V príbehu sa vyskytuje aj viacero zaujímavých vedľajších postáv, preto by som sa nebránil voľnému pokračovaniu. Už len dúfať, že kniha bude mať u nás úspech, aby vydavateľstvo pokračovalo vo vydávaní série.

 

Diskusná téma: Hollywoodsky lesk versus kultivovanosť Juhu (A. Torreová - Hriešny Hollywood)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok