Nezabúdajte sa obzerať cez plece... (A. Novosedlíková - Prenasledovaná)

17.08.2017 08:14

Andrea Novosedlíková nie je na domácej literárnej scéne žiadny nováčik. Má na svojom konte už tri knihy a v tomto období potešila svojich priaznivcov novinkou Prenasledovaná. Román vyšiel vo vydavateľstve Taktik a ja verím, že sa dočká rovnakého úspechu ako jeho predošlí knižní súrodenci. Autorka nepíše otrepané presladené príbehy s vopred jasným koncom. Čitatelia sa dočkajú neraz napínavého deja so spoločenským presahom, aktuálnych tém a problémov, s ktorými sa môže stretnúť ktokoľvek z nás. Dejiskom je v prípade Prenasledovanej mesto Hlohovec, kde žije aj samotná autorka. Príbeh tým len získava na autenticite a uveriteľnosti. Ako sama priznáva, je výsledkom jej fantázie, hoci ako námet jej poslúžili skutočné udalosti. O to mrazivejšie napokon celá kniha vyznieva a zároveň je aj akýmsi výstražným prstom. 

"Z najbližšieho šuplíka som vytiahla prvý predmet, ktorý mi prišiel pod ruku - tĺčik na mäso a vyzbrojená som sa rozbehla skontrolovať cennosti. Nič nechýbalo. Dokonca som v zabudnutej peňaženke našla peniaze aj kreditku. Pre istotu som nazrela do skrine. Už na prvý pohľad bolo zjavné, že sa v nej niekto hrabal. Nepríjemný pocit z toho, že sa nejaká cudzia osoba prehŕňala v mojich osobných veciach a spodnej bielizni, mi vyvolal na rukách zimomriavky."

Liliana má aj po niekoľkých mesiacoch od rozchodu v živej pamäti priebeh aj dôvody rozpadu jej vzťahu s Ivanom. Čoraz viac prepadal alkoholu a finančným problémom, hľadal výhovorky a klamal namiesto toho, aby niečo spravil so svojou situáciou. Liliana ho pustila k vode a krátko nato došlo k tragédii, po ktorej sa Ivan ocitol za mrežami. Nepekné spomienky majú za následok, že Liliana je voči mužom opatrná, no zdá sa, akoby priťahovala nezdravé existencie. Stane sa totiž obeťou stalkera, ktorý sleduje každý jej krok. Ostáva však skrytý v tieňoch, pred zrakom skúšanej ženy. Vedomie, že ktosi úplne cudzí sa dokáže dokonca dostať k nej domov a ohrozovať jej pocit bezpečia, ňou poriadne zamáva. Podporu sa snaží nájsť v najbližšom okolí, ale ako sa ukazuje, ani tu sa neoplatí každému veriť. Napriek sklamaniu však Lilian nestráca pevnú pôdu pod nohami a napokon nachádza útechu aj jej boľavé vnútro. Lenže komu nakoniec venuje svoju lásku a kto je tým tajomným prenasledovateľom?

".. nevedela som, či je to zase ten maniak a musela som sa pozrieť, kto volá. Telefón som do ruky brala vždy roztrasená a s kŕčom v bruchu. NEZVYKAJ SI, ZE MI NEZDVIHNES, KED VOLAM. NEUJDES MI. NAJDEM TA... prišla mi esemeska z neznámeho čísla. Po jej prečítaní mi prišlo zle. Vlastne počas niekoľkých dní a nocí som mala pocit, že sa mi úplne rozsypal život a dostávala som sa do stavu neustáleho emocionálneho nepokoja. Bralo mi to veľa energie. Povedala som si, že to nemôže pokračovať a neznámeho volajúceho dotieravca som zablokovala. Mobil zmĺkol."

Andrea Novosedlíková potvrdzuje svoj status autorky prinášajúcej pútavé témy zo života. Prenasledovaná veľkou mierou doplní zoznam jej titulov a určite sa zaradí medzi čitateľsky najobľúbenejšie. Zaoberá sa neľahkým problémom, o ktorom však určite treba hovoriť. Obeťou narušeného stalkera sa možno stať ľahšie, ako by sa človek nazdal. Tento román ponúka komplexný pohľad na danú tematiku a robí to nenútene a pritom úderne. Obsahuje pokojnejšie aj napínavejšie pasáže, ktoré vás udržia v strehu takmer po celý čas. V prvom rade ide o spoločenský román, takže sa dočkáte aj preniku do ľudskej psychiky, reakcií na kolobeh udalostí a ich dopad na najbližšie okolie. Prvky trileru sú doň zapracované nenásilne a všetky nepríjemnosti i radosti budete s Lilianou prežívať aj vy. Dúfam, že aj v ďalšej knihe sa autorka nechá inšpirovať realitou, pretože táto poloha jej sedí a bola by škoda, keby svoj talent v tomto smere znovu nerozvila.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Taktik.

Diskusná téma: Nezabúdajte sa obzerať cez plece... (A. Novosedlíková - Prenasledovaná)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok