Zábavné liečenie ubolenej duše (A. Bellová - Ako vyliečiť zlomené srdce)

09.08.2017 15:56

Už dávno som nečítal vydarený chick-lit román. Spojenie romantiky s humorom sa zdá byť prirodzené, ale napísať pútavý príbeh s nadhľadom je pomerne ťažká úloha. Kedysi som vítal knihy od Sophie Kinsella (jej Bohyňa v domácnosti je u mňa stále nepokorená), neskôr sa zjavila Alexandra Potterová, ale kvalita jej kníh mala, žiaľ, zostupnú tendenciu. A teraz sa tak trochu nenápadne zjavila Anna Bellová. Obálka knihy priam zvádza začítať sa do nej, pretože očividne ponúka presne to, čo sa od tohto žánru očakáva - lásku, ľahkosť, milé postavy... A napĺňa to veru do bodky. Realisti síce nie sú cieľovou skupinou, ale ak v sebe máte dušu romantika, obľubujete nenáročné čítanie, či dokonca prechádzate podobnou životnou krízou ako hlavná hrdinka, román Ako vyliečiť zlomené srdce je pre vás tým pravým. 

"Kiežby som mu mohla dokázať, že sa mýli. Kiežby som mu mohla ukázať, že som preňho tá pravá. Srdce sa mi rozbúcha rýchlejšie a v hlave mi víria myšlienky. V mysli sa mi začína formovať plán. Mohla by som splniť body v jeho zozname! Mohla by som urobiť všetko, čo si zaumienil, a pridávať na Facebook fotky a aktualizácie v nádeji, že si ich všimne. Znova si prečítam celý zoznam, a keď sa dostanem k zlaňovaniu, po chrbte mi prebehne mráz."

Dizajnérka Abi čelí nepredstaviteľnej situácii - v čase, keď ona plánuje, ako osláviť ich výročie, jej priateľ Jospeh sa s ňou rozíde. Po mesiaci ľútosti a osobného úpadku chtiac-nechtiac musí vystrčiť päty z domu a ísť do práce. Návrat do bežného života nie je najľahší, ale čoskoro získa obrovskú motiváciu. V škatuli s vecami, ktoré jej Joseph priniesol, objaví jeho zabudnutý zoznam úloh, ktoré chce v živote stihnúť. A Abi sa rozhodne, že ich všetky splní a tým ho získa späť. A tu sa začína nielen jej neraz bláznivá cesta, ale najmä zmena vnímania sveta, vzťahov i ľudí naokolo. Odrazu sa zúčastňuje kurzov španielčiny či windsurfingu, podujme sa na polmaratón, cyklistický okruh či dokonca zlanenie najvyššej budovy v meste. A pritom ju podporujú starí i noví priatelia, ktorých popri tom získa. Stáva sa z nej odhodlaná a odvážna mladá žena, prekračujúca vlastné hranice, až je napokon sama prekvapená, koľko toho dokáže so správnou podporou a vierou v samu seba. A nakoniec si ju opäť nájde i láska. Otázne však je, z ktorej strany sa zjaví...

"Obrátim sa naspäť k dezertom. Okej, bude to vyzerať úplne normálne. Joseph sa určite nebude pozastavovať nad tým, že ma sleduje strážnik. Práve on mi pomôže navodiť prívetivú atmosféru, o ktorú sa usilujem... Chcem, aby obsah vozíka kričal: Pozri sa, vôbec mi na tebe nezáleží a už dávno neprežívam na totálne nezdravej strave. Sekuriťák Bob (všimla som si jeho menovku) sa spolu so mnou vráti do uličky s vínami. Ak čoskoro nenatrafím na Josepha, budem to musieť vzdať, lebo už aj mne začína dochádzať, ako šialene a zúfalo pôsobím."

Anna Bellová ma presvedčila, že žáner chick-lit ešte stále má čo povedať. Nahlas som sa smial už v prvej kapitole (scéna na trampolíne ma bude baviť v spomienkach ešte dlho), a hoci množstvo humoru postupne nedosahovalo takú výraznú hranicu, predsa len mi skoro celý čas pohrával na tvári úsmev. Abine výčiny sú šialené, ale uveriteľné. Páčilo sa mi, že aj keď autorka prihrala Abi do cesty novú lásku, stále mala na zreteli Josepha. Ben bol skvelý priateľ a parťák pri plnení jednotlivých úloh, každý by chcel takého kamaráta. V poďakovaní sama Anna Bellová priznáva, že príbeh má reálny základ, lebo aj ona sama sa kedysi pustila do rovnakej misie ako Abi, čím kniha u mňa ešte viac stúpla. Príbeh je dynamický, nenudí, striedajú sa v ňom rôzne miesta. Bavila ma aj línia v Abinej práci, kde sa musí potýkať s mladou kolegyňou, ktorú upodozrieva, že jej náročky ničí jej zákazky a reputáciu. Autorka dokázala napísať milý román, ktorý vás v týchto letných dňoch príjemne pobaví, odpočiniete si pri ňom a ktovie - možno vám pomôže urobiť aj nejaký ten krok vpred :-)
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem mediálnej spoločnosti Albatros Media

Diskusná téma: Zábavné liečenie ubolenej duše (A. Bellová - Ako vyliečiť zlomené srdce)

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok